לפרטים וליצירת קשר מלאו את הטופס הבא:

*
*

שתילת עץ זית בגינה

שתילת עץ זית בגינה


  עץ הזית הינו עץ נוח וקל לגידול, שתילה נכונה תשפר ותקל על הקליטה.

 עץ זית ניתן לשתול בכל סוגי הקרקעות ובסמיכות לעצים שונים.חשוב לשמור על קוטר אדמה של כ-3 מטרים בינו לבין העצים הסובבים אותו.העץ זקוק לפחות לחצי יום של שמש ישירה. יש לבחור את זן העץ לפי היעוד שלו.

 זנים בעלי אחוזי שומן גבוה, מתאימים במיוחד לשמן אך גם לכבישה ואכילה.זנים בעלי אחוזי שומן נמוך יותר מיועדים רק לכבישה ואכילה.הזנים המתאימים ביותר לשמן הם קורוטינה, אקסל, ברנע וסורי. זנים אלה ניתן לשתול בכל הארץ פרט לזן הסורי שזקוק לאזורים בעלי לחות נמוכה כגון הר או שפלה.

 בכדי לשתול עץ בגינה יש לחפור בור שגודלו כגודל שורשי השתיל ולהוסיף עוד כעשרה אחוזים. מומלץ למלא את הבור במים ולהניח להם להיספג. יש לזבל את הקרקע בקומפוסט (3-4 ליטר) וכך לסייע לקליטה טובה יותר של המים והדשן בשורשי העץ. לכך שתי דרכים: 1. לפזר קומפוסט בקרקעית ובדפנות הבור. 2. לערבב את הקומפוסט עם האדמה שהוצאנו מהבור.

 לצורך השתילה יש לחתוך את תחתית שקית השתיל ולהניחה בבור ורק אז לחתוך את דופן השקית ולשחרר בזהירות את השתיל. לכסות באדמה עד לגובה של אדמת המילוי במיכל השתילה ולהדק היטב. בשלב זה יש להשקות בכמות גדולה של מים. מומלץ לדשן את הקרקע כדי להזין את העץ.

 במהלך השבועיים הראשונים כדאי להשקות כל יומיים (השקיית רוויה) וכך למנוע כיסי אויר באזור מערכת השורשים ולסייע להידוק האדמה סביב גזע העץ. לאחר מכן מומלץ להשקות בקיץ בתדירות של פעמיים בשבוע ובחורף אין צורך בהשקיה כלל, אלא אם לא ירד גשם תקופה ארוכה ואז להשקות כשמרגישים שהאדמה יבשה. חשוב להימנע מהשקיה עודפת שעלולה לגרום לריקבון השורשים וחוסר חמצן.