לפרטים וליצירת קשר מלאו את הטופס הבא:

*
*

נהנים מהפרי – כבישת זיתים בבית

נהנים מהפרי – כבישת זיתים בבית

  ישנם סוגים שונים של עצי זית, כמו גם, סוגים שונים של כבישה. כבישת זיתים ביתית היא מלאכה קלה ומהנה שניתן לבצע עם כל בני המשפחה.

 עץ הזית מניב כמות משמעותית של פירות בפעם הראשונה בשנתו השלישית, ולאחר מכן מדי שנה שנייה. ניתן לקטוף את הזיתים לאחר הגשם הראשון, אך, אם הם עדיין כהים מדי, רצוי לחכות עד שיהפוך צבעם לירוק עז עד חיוור.

 כדי לדעת אם זית בשל, ניתן למעוך אותו ביד, אם הוא מגיר מיץ בשפע, הוא מוכן. כדי למסוק זיתים שחורים, יש לקטוף את הפירות רק לאחר שישחירו על העץ. חשוב מאוד לא להשתמש בזיתים שיש עליהם פגמים כיוון שהפגמים נובעים מהטלת ביצי חרק בתוך הפרי.

 את הזיתים יש להניח במקום קריר ואפל כיוון שאור השמש מוציא את השמן מהזיתים. את הזיתים ניתן לחרוץ לאורכם בסכין או לדפוק בפטיש וזאת כדי להוציא את המרירות מהפרי. שמים את הזיתים בכלי וממלאים אותו במי ברז עד לכיסוי מוחלט של הזיתים. יש להחליף את המים כל יום במשך כעשרה ימים.
את הזיתים מעבירים לכלי סטרילי (רצוי זכוכית) ובשלב זה ניתן להוסיף תבלינים לפי טעמו האישי של כל אחד. לדוגמא: פרוסות לימון, שיני שום, רוזמרין, גרגירי פלפל אנגלי, כוסברה, רצועות פלפל ירוק או אדום חריף, עלי דפנה, זעתר, דבש וכו'.

 את הכלי יש למלא במים מלוחים (ממיסים את המלח במים לפני המילוי), רמת מליחות ניתן לבחון באופן הבא: ביצה אמורה לצוף במים האלו (היחס הוא כוס מלח על 10 כוסות מים). ולסיום, יש להוסיף שכבה דקה של שמן שתצוף מעל המים וכך הזיתים לא יבואו במגע עם האוויר וימנע יצירת פטריות ועובש. יש לפקוק היטב את הכלי לכסות אותו בבד חסין אור, להניח במקום קריר ואפל למשך חודשיים עד שנה.